Enkele klantcases.

In de casebeschrijvingen hieronder kunt u zien hoe wij enkele van onze opdrachtgevers (van startups tot corporates) hebben geholpen met het oplossen van hun IT-vraagstukken, en welke technologieën wij hiervoor hebben gebruikt.

Full Stack Development voor UniCredit

UniCredit Group is de grootste financiële dienstverlener in Italië, met wereldwijde operaties. Voor hun onderneming in Turkije, Yapı Kredi, werd de hulp van ITR Connect ingeschakeld voor de volgende uitdagingen:

  • Het ontwikkelen en onderhouden van een responsieve Front-End Framework voor alle branches van Yapi Kredi en het bouwen van een API (ten behoeve van het gebruik van/voor al het bankpersoneel, de bedrijfsprocessen en de verkoopkanalen).
  • Het ontwikkelen en onderhouden van het Back-End Framework: de ‘Core Banking’-systemen.
  • Het testen van de kwaliteit van de huidige software: het vinden en verbeteren van de ‘live performance issues’ en het voortdurend optimaliseren van zowel het Frond-End Framework als de Back-End Framework.

Hoe zijn wij deze uitdaging aangegaan?

Aangezien dit project hoge prioriteit had en een grote Cybersecurity-gevoeligheid kende (door aanpassingen aan de Core Banking-systemen) werkten onze Agile ontwikkelteams nauw samen met het management en Security-experts van Yapi Kredi.

Aan de hand van Java hebben wij voor Yapi Kredi een op maat gemaakte Framework ontwikkeld, met API-integraties om het Framework zo efficiënt en gebruiksvriendelijk mogelijk te maken voor de eindgebruikers. Voor de ontwikkeling van het Front-End Framework hebben wij de volgende technieken gebruikt:

  • Spring
  • Servlet + JSP
  • Bootstrap, jQuery en Kendo UI (website ontwikkeling)
  • Ajax (XML)
  • Maven (projectmanagement)
  • JAX-WS (webservice)

Voor een robuust Back-End Framework is door de Scrum Teams gebruik gemaakt van de volgende technieken:

  • Hibernate
  • Spring
  • IBM Websphere MQ
  • Ehcache
  • Maven (projectmanagement)
  • Apache CXF

Dankzij de efficiënte samenwerking met Yapi Kredi en onze software-expertise in de banking en e-commerce industrie, hebben wij dit grootschalige project ruim voor de verwachte einddatum kunnen afronden. Ondanks dat het project is afgerond worden er, op verzoek van de opdrachtgever, nog regelmatig aanpassingen gedaan om de Frameworks te blijven optimaliseren.

Bent u benieuwd naar wat wij kunnen betekenen voor u? Neem dan contact op.

Interactief Dashboard voor Startstudent

Startstudent is een snelgroeiend Rotterdams bedrijf dat zich specialiseert in het begeleiden van hoogopgeleid personeel in de zoektocht naar hun ideale baan. Waar Startstudent eerst nog gebruik maakte van Excel voor de wervingsprocessen, werd dit door hun snelle groei al snel onoverzichtelijk. Om deze reden benaderde Startstudent ITR Connect met het verzoek om de overzichtelijkheid van de database en de efficiëntie van de wervingsprocessen te optimaliseren door een op maat gemaakte platform te ontwikkelen.

Hoe zijn wij deze uitdaging aangegaan?

Door eerst uitgebreid met Iren Pronk (CEO van Startstudent) te bespreken welke functionaliteiten hij mist in bestaande kant-en-klare HR-software, maar wel graag zou hebben voor zijn eigen platform, is een van onze projectmanagers met een Scrum Team aan de slag gegaan om het beoogde platform voor Startstudent te gaan ontwikkelen. Aan de hand van een iteratief ontwikkelproces (Agile), waarbij na elke fase een demo van het platform aan Startstudent werd getoond, hebben wij relatief vlot het platform kunnen ontwikkelen. Aangezien het platform is ontwikkeld door onze Nederlandse developers en een van onze Nederlandse ITR projectmanagers, samen met onze developers uit Istanbul, is de ontwikkeling ook kostenefficiënt geweest. Voor de ontwikkeling van het platform hebben wij de volgende technieken gebruikt:

  • PHP + MySQL
  • Ecache
  • React
Optimaliseren Online Betaalsysteem van eBay

Het welbekende eBay, het bedrijf dat een wereldwijd handelsplatform aanbiedt, opereert in Turkije als GittiGidiyor. Met ruim 30 miljoen gebruikers is GittiGidiyor het grootste eCommerce-bedrijf in Turkije. Met het grote aantal gebruikers gaat een hoog volume aan verkooptransacties gepaard. Het is dan ook belangrijk dat de ‘E-Commerce Payment Gateway’ van zo een bedrijf efficiënt verloopt. Dankzij de reputatie van ITR Connect op gebied van cybersecurity en online betaalsystemen werden wij door Ebay in 2017 benaderd om innovatieve aanpassingen te maken aan de infrastructuur van het betaalsysteem van GittiGidiyor, opdat deze efficiënter zou verlopen. Sindsdien zijn wij de vaste IT-partner van GittiGidiyor om hun betalingsgateway zo optimaal mogelijk te houden.

Hoe zijn wij deze uitdaging aangegaan?

Aangezien dit een grootschalig project betrof, is er een toegewijd ITR ontwikkelteam opgesteld die op fulltime basis actief is bij GittiGidiyor. Samen met de projectmanager bespraken wij welke inefficiënties het toenmalige betaalsysteem had, en aan de hand van de volgende doelen is onze betalingsgateway succesvol geïntegreerd met de legacy software:

  • Optimaliseren van de interactiepunten voor een hogere conversieratio.
  • Een overzichtelijk dashboard dat data en inzichten verschaft aangaande het betalingsverkeer, en door verschillende (hiervoor geautoriseerde)bedrijfsafdelingen ingezien kan worden.
  • Wereldwijde dekking inclusief reguliere en alternatieve betaalmethoden.
  • Responsief: zowel voor web als voor mobile.
  • AI-gebaseerde systeemintegraties ten behoeve van fraudebescherming.

Wilt u meer weten over onze werkwijze? Klik dan hier om meer te lezen over onze Agile ontwikkelmethode.

API Koppeling voor Akas

AKAS Automaterialen is een Rotterdamse groothandelaar die al sinds 2008 motorische auto-onderdelen levert aan garages. Voor de inkoop en verkoop van automaterialen moet AKAS tussen zijn leveranciers en klanten veel data uitwisselen. Tot voor kort faciliteerden zij deze data-uitwisseling door de website gekoppeld te hebben aan een database. AKAS benaderde ons met het vraagstuk om de data-uitwisseling efficiënter te maken, waarna wij aan de slag zijn gegaan om een API te ontwikkelen die dit vraagstuk op zou lossen.

Hoe zijn wij deze uitdaging aangegaan?

Allereerst hebben we met de operationeel manager van AKAS Automaterialen duidelijk in kaart gebracht wat het beoogde doel van de API-implementatie is, en wie de eindgebruikers zullen zijn. Dankzij deze eerste stap hebben we speciale eisen kunnen vaststellen aan de API (die normaliter in één bepaalde format wordt geleverd). De ontwikkeling van de API is gefaseerd gelopen (lees hier meer over onze werkwijze), en na de eerste fase waren we begonnen met het testen van de API op het portaal van AKAS. Aan de hand van feedback en extra wensen vanuit de operationeel manager hebben we de API in de laatste fase aangepast en geïmplementeerd ten behoeve van alle eindgebruikers. Door deze API-implementatie wordt momenteel alle data tussen de eindgebruikers live uitgewisseld via een portaal, waardoor de data-uitwisseling aanzienlijk efficiënter verloopt dan voorheen. Voor deze API-implementatie hebben wij de volgende technieken gebruikt:

  • PHP
  • MySQL
  • Javascript
Webshop verbetering voor N11.com

N11.com, binnen Nederland ook wel “de Bol.com van Turkije” genoemd, is een in 2013 opgerichte webwinkel actief in 26 landen in zowel Europa als Azië. N11.com besloot in 2018 om hun platform uit te breiden met specialisaties in de verkoop van auto’s, kleding en levensmiddelen. Hiervoor werd de hulp van ITR Connect ingeschakeld. Naast de uitbreiding van het platform is er ook gewerkt aan de volgende objectief meetbare doelen:

  • Vergroten van de conversieratio
  • SEO optimalisatie om topposities te kunnen behalen in Google
  • Verhogen van de orderwaarde
  • Verlengen van de sessieduur

Hoe zijn wij deze uitdaging aangegaan?

Aangezien dit een relatief groot project was, met verschillende sub-projecten (voornamelijk voor het implementeren van API-koppelingen), zijn er meerdere multidisciplinaire ontwikkelteams aan de slag gegaan aan de hand van de Agile werkmethode (lees hier meer over onze werkwijze). Het belang van de multidisciplinaire ontwikkelteams (bestaande uit zowel Frontend- als Backend ontwikkelaars) kwam duidelijk naar voren door de wens van de opdrachtgever om de bestaande huisstijl te behouden. Ondanks dat de bestaande huisstijl behouden moest worden, moest de nieuwe webshop (ondanks de toegevoegde functionaliteiten) ook overzichtelijker worden voor de bezoekers.

Gedurende het project is er in elke fase getest of de aanpassingen daadwerkelijk zorgden voor een toename in de beoogde doelen, waardoor we de nieuwe webshop zelfverzekerd en binnen de verwachte eindtijd hebben kunnen afleveren. Tot op heden zijn er ontwikkelaars van ons actief bij N11.com om de webshop te optimaliseren door regelmatig aanpassingen te doen aan zowel de Frontend (ten behoeve van de gebruiksvriendelijkheid), als de Backend (ten behoeve van de efficiëntie van de systemen op de achtergrond).

Upgraden van het BKM Express-betaalsysteem

BKM Express, ook wel bekend als “Interbank Card Center”, is het meest gebruikte betaalsysteem in Turkije en wordt ondersteund door banken als de ING, BBVA en HSBC. In 2015 is het BKM betaalsysteem gelanceerd als een initiatief van banken en Fintech bedrijven om online betalingen sneller, transparanter en makkelijker te maken. Ondanks dat het betalingssysteem al snel door het grote publiek in gebruik was genomen, werd ITR Connect door BKM benaderd om een aantal pijnpunten op te lossen:

  • Het eerste pijnpunt was de inferieure gebruikerservaring (UX), wat het gevolg was van een onoverzichtelijke betalings-checkout.
  • Het tweede pijnpunt was de relatief lage conversieratio onder zakelijke gebruikers.
  • Het derde, en tevens laatste, pijnpunt was de complexiteit van de integratie van het BKM Express betalingssysteem op nieuwe platformen.

Hoe zijn wij deze uitdaging aangegaan?

Na het concretiseren van de pijnpunten zijn er twee multidisciplinaire ontwikkelteams opgezet: een team dat zich focust op de gebruikerservaring, en een team dat zich focust op de integreerbaarheid van het betalingssysteem. Beide teams werkten aan de hand van Agile (lees hier meer over onze werkwijze) en bestonden uit IT-experts die al soortgelijke projecten onder handen hadden genomen.

Voordat ITR Connect aanpassingen had gedaan aan het BKM betalingssysteem, kwamen gebruikers die een betaling wilden doen automatisch op de betalingspagina van BKM zelf terecht. Dit ging ten koste van de gebruikerservaring. Door het implementeren van een op maat gemaakte API hebben wij dit probleem kunnen oplossen. Dankzij de geïmplementeerde API kunnen gebruikers nu rechtstreeks betalen op het platform waar zij hun aankoop doen, zonder doorgestuurd te worden naar de checkout-pagina van BKM. Tevens hebben wij een dubbele verificatie-methode geïmplementeerd, een functionaliteit die veelvuldig werd verzocht vanuit zakelijke gebruikers. Tenslotte is de integreerbaarheid van het betalingssysteem ook vergemakkelijkt door enkel twee SDK’s te integreren: de Client SDK en de Server SDK.

Dankzij de aanpassingen door onze ontwikkelteams, en de fijne samenwerking met BKM Express, kunnen we met trots zeggen dat we BKM Express 2.0 hebben ontwikkeld. Bent u benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op.

Benieuwd naar hoe wij onze ervaring kunnen inzetten voor de groei van uw bedrijf?

Neem vrijblijvend contact op om te spreken met een van onze projectmanagers.

Fred van der Weijde

Co-founder ITR Connect

"Onze missie om bedrijven zoals die van u te ontzien van IT-vraagstukken. Hierdoor kunt u blijven focussen op uw kernactiviteiten. Neem vrijblijvend contact op als u benieuwd bent naar wat wij voor u kunnen betekenen."

Stuur ons een bericht.